Øjenbehandling

Øjensygdommen AMD kan ofte behandles med succes

Den verdensberømte danske akupunktør John Boel har udviklet en speciel øjenakupunkturmetode  ved navn AcuNova. Det er en moderne akupunkturmetode, der virker via hjernen og nervesystemet. Dette er anderledes end den almindelig kendte kinesiske akupunkturmetode (TCM), der virker via meridianbanerne i kroppen.

Hvis øjenlægen har stillet din diagnose som AMD får du ofte beskeden, at der ikke er så meget du kan gøre. Det er vi ikke enig I, da vi oplever, at der netop er noget at gøre gennem effektiv behandling og styrkelse af kroppen gennem indtag af næringsstoffer.

Hvad er AMD?

AMD (Aldersbetegnet-Macula Degeneration) betegnes som en uhelbredelig øjensygdom, der rammer ca hver 10. dansker over 60 år, og årligt rammes ca 15.000 i Danmark. Selvom AMD også omtales som forkalkning i nethinden eller øjenforkalkning, har den intet med forkalkning at gøre. Sygdommen opstår, når nogle celler i den centrale del af nethinden slides. Disse 500.000 celler kaldes den gule plet eller macula, heraf navnet Macula Degeneration.

Videnskaben kender i dag ikke den egentlige årsag til AMD, men en teori kan være, at det skyldes de såkaldte frie radikaler. Det er frie radikaler, der får et æble til at rådne og jern til at ruste, og man kan sige,  at ”sliddet” på cellerne i Macula minder om denne proces.

Unikt er det at kombinere disse behandlingsformer og sikre kroppen er i balance med de rigtige fedtsyrer, vitaminer og fibre. Så vi anbefaler også at styrke kroppen med kosttilskud der bekæmper inflammationer i kroppen,og som har en gavnlig effekt på afgiftningen af de frie radikaler.

Vi anbefaler også at øge din fysiske velvære gennem motion og kost.

Behandlingen

Vi starter med en konsultation hvor vi taler om dig og dine behov. Vi tester dig med en læseprøve sammen med nålebehandliing og vurderer hvordan du reagerer.

Vi taler om virkningen af de næringsstoffer din krop kan få glæde af gennem testbaseret kosttilskud.

Erfaringen fra klinikker i Tyskland viser, at resultaterne kan overføres til alle andre ”uhelbredelige øjensygdomme”.

Oversigt og priser

Dersom vi oplever kosttilskuddet være ekstrem effektiv og givende i forhold til øjensygdomme og behandlingsforløbet vil vi anbefale denne løsning og vil støtte det netop med at give en væsentligt lavere pris på behandlingerne. Således den samlede pris faktisk næsten bliver ens for dig.

Pakke med ernæringstilskud

Første konsultation kr. 500,-  Konsultation og 10 dages intensiv behandling
Kr. 6500,-
Efterfølgende behandlinger kr. 300,- pr. stk.

Udgift til kosttilskud vil ved opstart være ca. kr. 2700,- efterfølgende ca. kr. 650,- pr. måned i minimum 8 måneder.

Pakke uden ernæringstilskud

Første konsultation kr. 600,- Konsultation og 10 dages intensiv behandling
kr. 8500,-
Efterfølgende behandlinger kr. 450,- pr. stk.

Behandlingsforløb

1.

Indtag af kosttilskud

2.

2 ugers intensive behandlinger, hvor du får 2 behandlinger om dagen, med minimum en times pause imellem behandlingerne

Dette vil ofte foregå fra mandag- fredag med pause i weekenden, i alt 20 behandlinger

3.

Derefter følges der op en gang om ugen med behandling i op til 3 måneder (ca 12 behandlinger)

4.

Derefter vil behandlingerne være 1-2 gange om måneden i mindst 5 måneder

5.

Hvis du bor langt væk, måske i udlandet, behandles der i intensive serier af en eller to ugers varighed, efter behov

Pris

"Peter har overhovedet ingen ticks mere, det er super befriende både for ham og os andre."