Næring til kroppen

Vores levevis og vores kost har indflydelse på vores helbred.

Antallet af livstilsygdomme, som ramme vores organer som hjerne, hjerte, mave-tarm, lunger, led og muskler osv., er stigende og skyldes bla. ændringer i vores kost og levevis. Gennem de sidste årtier har vi indtaget øgede mængder mættet fedt, kulhydrat, kød, mælkeprodukter og alkohol. I den samme årrække har vi også indtaget mere omega 6 gennem øget brug af flerumættet vegatabilsk fedt som bla. kommer fra vindruekerneolie, solsikkeolie, majsolie, græskarkerneolie, sesamolie og tidselolie.

Vi kan ikke selv danne de essentielle fedtsyrer, som vi har brug for og derfor skal de tilføres med kosten eller kosttilskud. Balancen mellem Omega 6 og Omega 3 er f.eks. meget vigtig for at hæmme inflammationstilstande i kroppen. Inflammationstilstande er årsag til mange sygdomme og hvis denne hæmmes kan mange sygdomme forebygges/lindres.

I dag er det svært at få kost, der dækker kroppens behov af de essentielle fedtsyrer. Det skaber ubalance

Fedtsyrebalance test

Vi tilbyder en test der måler din fedtsyrebalance. Her kan vi aflæse om du mangler omega 3, og vi kan aflæse om du evt har behov for ændringer i indtaget af mættet fedt eller flerumættet vegetabilsk fedt.

Testen tages som en tørtest ved et lille prik i fingeren. Efter ca 14 dage er testen analyseret og vi kan gennemgå resultatet sammen. Her sammenholder vi det med de udfordringer du måtte have i kroppen, som tyder på inflammation. Testen anbefaler vi også selvom du ikke selv mærker symptomer på inflammationer. Det er så givende at forebygge og hindre bedst muligt at blive en del af mængden med en  livstilsygdom.

Vi rådgiver desuden også i, hvordan du kan opnå den ideelle fedtsyrebalance og hvilke kosttilskud du vil kunne få glæde af.

Det handler jo om at styrke dig og din krop, for jo sundere din krop er, jo stærkere mental styrke og helbred.

"Tusinde tak for hjælpen til skiferien. CD´en gav det sidste, så jeg fik testet alle stolelifter og gondoler i området uden tøven."