Øjensygdommen AMD kan ofte behandles med succes

Den verdensberømte danske akupunktør John Boel har udviklet en speciel øjenakupunkturmetode  ved navn AcuNova. Det er en moderne akupunkturmetode, der virker via hjernen og nervesystemet. Dette er anderledes end den almindelig kendte kinesiske akupunkturmetode (TCM), der virker via meridianbanerne i kroppen.

Hvis øjenlægen har stillet din diagnose som AMD får du ofte beskeden, at der ikke er så meget du kan gøre. Det er vi ikke enig I, da vi oplever, at der netop er noget at gøre gennem effektiv behandling og styrkelse af kroppen gennem indtag af næringsstoffer.

Hvad er AMD?

AMD (Aldersbetegnet-Macula Degeneration) betegnes som en uhelbredelig øjensygdom, der rammer ca hver 10. dansker over 60 år, og årligt rammes ca 15.000 i Danmark. Selvom AMD også omtales som forkalkning i nethinden eller øjenforkalkning, har den intet med forkalkning at gøre. Sygdommen opstår, når nogle celler i den centrale del af nethinden slides. Disse 500.000 celler kaldes den gule plet eller macula, heraf navnet Macula Degeneration.

Videnskaben kender i dag ikke den egentlige årsag til AMD, men en teori kan være, at det skyldes de såkaldte frie radikaler. Det er frie radikaler, der får et æble til at rådne og jern til at ruste, og man kan sige,  at ”sliddet” på cellerne i Macula minder om denne proces.

Unikt er det at kombinere disse behandlingsformer og sikre kroppen er i balance med de rigtige fedtsyrer, vitaminer og fibre. Så vi anbefaler også at styrke kroppen med kosttilskud der bekæmper inflammationer i kroppen,og som har en gavnlig effekt på afgiftningen af de frie radikaler.

Vi anbefaler også at øge din fysiske velvære gennem motion og kost.

Hvordan foregår behandlingen

Vi starter med en konsultation hvor vi taler om dig og dine behov. Vi tester dig med en læseprøve sammen med nålebehandliing og vurderer hvordan du reagerer.

Vi taler om virkningen af de næringsstoffer din krop kan få glæde af gennem testbaseret kosttilskud.

Selve behandlingsforløber vil efterfølgende være:

Du starter med indtag af kostilskud.

Behandlingsforløbet opstartes med 2 ugers intensive behandlinger, hvor du får 2 behandlinger om dagen, med minimun en times pause imellem behandlingerne

Det vil ofte foregår fra mandag- fredag med pause i weekenden, i alt 20 behandlinger.

Derefter følges der op en gang om ugen med behandling i op til 3 måneder (ca 12 behandlinger)

Derefter vil behandlingerne være 1-2 gange om måneden i min 5 måneder.

Hvis du bor langt væk, måske i udlandet, behandles der i intensive serier af en eller to ugers varighed, efter behov.

Erfaringen fra klinikker i Tyskland viser, at resultaterne kan overføres til alle andre ”uhelbredelige øjensygdomme”.

Forløbsoversigt og priser

1. Konsultation inkl en behandling (ved at booke i juli måned)

2. 2 behandlinger pr dag i 10 dage med 2 dages pause imellen (feks mandag til fredag, weeeknd fri, og så igen 2 behandlinger mandag til fredag)

3. 1 behandling om ugen i min 3 måneder

4.  1 behandling om måneden i min 5 måneder

Priser

Pakke med ernæringstislkud tl kroppen

Første konsultation kr. 500,- (gratis ved bookningi juli måned)

Kr. 6500,- for konsultation, 10 dages intensiv behandling efterfølgende behandlinger kr. 300, pr stk.

Udgift til kosttilskud vil ved opstart være ca kr. 2700,- efterfølgende ca 650,- pr. måned i minimum 8 måender.

Dersom vi oplever kosttilskuddet være ekstrem effektiv og givende i forhold til øjensygdomme og behandlingsforløbet vil vi anbefale denne løsning og vil støtte det netop med at give en væsentligt lavere pris på behandlingerne. Således den samlede pris faktisk næsten bliver ens for dig.

Pakke uden ernærignstilskud til kroppen

Første konsultation kr. 600,- (gratis ved bookningi juli måned)

Kr. 8500,- for konsultation, 10 dages intensiv behandling efterfølgende behandlinger kr. 450, pr stk.

Kontakt os på tlf. 22 38 52 71 (indtal gerne en besked, hvis vi er optaget, så ringer vi tilbage hurtigst muligt)