Akupunktur

I klinikken behandler jeg en lang række lidelser og sygdomme med gode resultater. Blandt andet kan nævnes:

-Allergi

-Tics
-Uro
-Øjenproblemer

Men det er blot et udpluk. Jeg oplever, at nålene positivt kan påvirke en lang række af de lidelser og sygdomme som vi mennesker i det daglige er berørte af.

De forskellige behandlingsformer

Jeg anvender flere forskellige behandlingsformer i klinkken. Nogle behandlingsformer kan
stå alene, hvor andre kombineres med hinanden - helt afhængig af, hvad der er bedst for dig.

Kropsakupunktur
Øreakupunktur
Laser behandling
TDP-Lampe
Moxibustion
Elektrisk stimulans

Kropsakupunktur

Selve behandlingen består af indstik af tynde nåle på kroppen og i øret. Du kan få nåle i hele kroppen afhængig af den lidelse der skal behandles. Typiske tager en behandling med akupunktur minimum en time. Men skønnes det at du vil have gavn af at ligge med nålene lidt længere tid, så er der plads til det.

Øreakupunktur

Øreakupunktur er en selvstændig behandlingsform, hvor der indstikkes nåle i forskellige ørezoner.

Nålene i ørene sidder enten i øret under selve behandlingen, eller der indstikkes små nåle, som er
fastsiddende i øret i ca. en uges tid.

Laser behandling

Behandling med laserlys sker ved overførsel af koncentreret energi til cellerne. Denne energi accelererer cellernes funktioner og samtidig styrkes immunforsvaret.

Laserlysets virkning på kroppen kan opdeles i 4 hovedpunkter:
En betændeleshæmmende virkning,
en smertehæmmende virkning,
en øget frigivelse af forskellige byggematerialer fra cellerne samt
en frigørelse af affaldsstoffer fra cellerne.

Dette tilsammen medfører en styrkelse af immunforsvaret, bedre cellefunktioner og dermed øge kroppens evne til hurtigere at hele ved sygdom og skader.

TDP-Lampe - varmebehandling

TDP-lampe, også kaldet "moxalamper", fordi de tit erstatter moxabehandling i Kina.

Mineral-bølge-indfrarød lampe som består af en varmeplade, med en mineralsk belægning bestående af 33 forskellige elementer. Når varmen tilsluttes udstråler mineralpladen et særligt felt af elektromagnetiske bølger indenfor det infrarøde spektrum.

Dette elektromagnetiske felt er i overensstemmelse med den raske krops egne elektromagnetiske felt hvorfor det trænger ind i  dybden og virker harmoniserende.

Udover at varme, er den meget værdsat af især gigt og ryg patienter for dens smertelindrende effekt.

Moxibustion

Tilførsel af varme til akupunktur-punkterne er en teknik, som kaldes "Moxibustion".

Ved brug af denne teknik opvarmes akupunktur-punkterne enten direkte på huden eller gennem nålen ved at afbrænde blade fra urten Artemisia vulgaris (gråbynke).

Elektrisk stimulans

I praksis indebærer dette, at akupunktur-nålen tilføres en svag strøm. En variant af denne behandling er transkutan elektrisk nerve stimulation (TENS).

Hvad kan bedst hjælpe dig?

Er du i tvivl, om nogen af behandlingsformerne kan afhjælpe dine problemstillinger så ring og lad os tale om det.

Jeg er RAB-godkendt, som betyder registreret alternativ behander, læs mere.

thumbnail_image (2).png

Er du medlem af sygesikring Danmark, kan du i visse grupper få tilskud til akupunktur. Læs her

"Efter at har været nede ved dig to gange i august 2008 er min Depression og angst forsvundet med 80 % de sidste 20 % når jeg også."