Akupunktur er en mere end 5000 år gammel behandlingsmetodeAkupunktur - Vejen til et godt helbred

I klinikken behandler jeg en lang række lidelser og sygdomme med gode resultater. Blandt andet kan nævnes:

-allergi
-ansigtssmerter
-angst
-barnløshed
-depression
-eksem
-frossen skulder
-gigtsygsomme i led og muskler
-hovedpine
-hormonelle lidelser
-højt blodtryk
-migræne
-immunsygdomme
-iskiassmerter
-kredsløbsproblemer
-lidelser i sanseorganer
-mavelidelser
-menstruationssmerter
-migrænee
-rygsmerter
-rygeafvænning
-søvnløshed
-tarmproblemer
-tennisalbue
-uro
-vægttab

men det er blot et udpluk. Jeg oplever, at nålene positivt kan påvirke en lang række af de lidelser og sygdomme som vi mennesker i det daglige er berørte af.

Jeg anvender flere forskellige behandlingsformer i klinkken. Nogle behandlingsformer kan
stå alene, hvor andre kombineres med hinanden - helt afhængig af, hvad jeg
skønner den enkelte klient netop har brug for.

Her kan du læse om de forskellige behandlingsformer jeg anvender indenfor akupunktur:

Kropsakupunktur

Selve behandlingen består af indstik af nåle på kroppen og i øret. Indstik af nåle kan foregå over hele kroppen -
afhængig af lidelsens art. Typisk ligger man med nålene i en halv til en hel time.

ØreakupunkturØreakupunktur
Øreakupunktur er en selvstændig behandlingsform, hvor der indstikkes nåle i forskellige ørezoner.
Nålene i ørene sidder enten i øret under selve behandlingen, eller der indstikkes små nåle, som er
fastsiddende i øret i ca. en uges tid.

Laser behandling
Behandling med laserlys sker ved overførsel af koncentreret energi til cellerne. Denne energi accelererer cellernes funktioner og samtidig styrkes immunforsvaret.
Laserlysets virkning på kroppen kan opdeles i 4 hovedpunkter: en betændeleshæmmende virkning, en smertehæmmende virkning og en øget frigivelse
af forskellige byggematerialer fra cellerne samt en frigørelse af affaldsstoffer fra cellerne. Dette tilsammen medfører en styrkelse af immunforsvaret, bedre
celleunktioner og dermed øge kroppens evne til hurtigere at hele ved sygdom og skader.

TDP-Lampe - varmebehandling
TDP-lampe, også kaldet "moxalamper", fordi de tit erstatter moxabehandling i Kina.
Mineral-bølge-indfrarød lampe som består af en varmeplade, med en mineralsk belægning bestående af 33 forskellige elementer. Når varmen tilsluttes udstråler
mineralpladen et særligt felt af elektromagnetiske bølger indenfor det infrarøde spektrum. Dette elektromagnetiske felt er i overensstemmelse med den raske krops egne elektromagnetiske felt hvorfor det trænger ind i  dybden og virker harmoniserende.
Udover at varme, er den meget værdsat af især gigt og ryg patienter for dens smertelindrende effekt.

Moxibustion
Tilførsel af varme til akupunktur-punkterne er en teknik, som visse akupunktører anvender, og som kaldes "Moxibustion". Ved brug af denne teknik opvarmes
akupunktur-punkterne enten direkte på huden eller gennem nålen ved at afbrænde blade fra urten Artemisia vulgaris (gråbynke).

Elektrisk stimulans (elektro-akupunktur)
I praksis indebærer dette, at akupunktur-nålen tilføres en svag strøm. En variant af denne behandling er transkutan elektrisk nerve stimulation (TENS).
Hvad kan bedst hjælpe dig?

Er du i tvivl, om nogen af behandlingsformerne kan afhjælpe dine problemstillinger så ring og lad os tale om det.